sobota, 3 października 2015, 11:04

Dawno, dawno temu (w poście „Trzecia rocznica”) obiecywałam, że kiedyś pokażę zdjęcie wisiorka w kształcie koliberka, który wygrałam w 2013 roku w urządzonym przez The Cold Desire konkursie na najlepszy tekst lutego.


Wygrałam, choć nadal trudno mi w to uwierzyć – dzięki Wiktorowi. Wysłałam wtedy na TCD ekskurs „To, co się nie może wydarzyć”. Mówiąc szczerze, nie planowałam brać udziału w konkursie, kompletnie o tym zapomniałam – ale dostałam najwięcej głosów czytelników. I koliberek trafił do mnie.
Wygląda tak:

 


Nosiłam ten zwycięski wisiorek przez pewien czas z wielką przyjemnością; potem go zaniedbałam i długo siedział schowany w pudełku z biżuterią. Teraz zamierzam znów częściej sięgać po koliberka – w końcu to bardzo namacalny i bardzo przyjemny dowód na to, że ludziom podobało się to, co napisałam.
A co do pisania: drugi rozdział „Tylko na chwilę” cały czas  się tworzy. Mam taką bardzo cichą nadzieję, że mniej więcej w połowie października będę mogła już go zamieścić na blogu. Trzymajcie za mnie (nas) kciuki.
Powiązania:
Może spodoba Ci się także:

Brak komentarzy

Prześlij komentarz

Ostrzeżenia / zachęcenia

Teksty zawierają treści przeznaczone dla dorosłych, związane z seksualnością, rozgrzebywaniem psychiki postaci oraz obsesyjną bibliopatią.
Tematyka: psychologia; humanistyka od strony naukowej, uczelnianej i codziennej; płeć i seksualność; LGBT; relacje homoseksualne, biseksualne i heteroseksualne; gender, queer i feminizm; Szczecin; eksperymenty z formą; historia i teoria literatury; bibliopatia i księgozbiory; pisanie; książki istniejące i nieistniejące.

Inspiracje

Z postmodernistycznego punktu widzenia celem nie jest już integracja, synteza i całość. Uwaga skoncentrowana jest na drobinach.
Franklin R. Ankersmit, Historiografia i postmodernizm

Przyjemność to dostęp do wszystkich historii, wyznaczenie sobie – narratorce – takich warunków, które nie czekają na zatwierdzenie. Przyjemność pisania nie ma strażników i nie jest stanem raz na zawsze zdefiniowanym.
Inga Iwasiów, Gender dla średnio zaawansowanych

Pisanie o płci i seksualności to także bogaty projekt poznawczy.
Mieczysław Dąbrowski, Komparatystyka dyskursu. Dyskurs komparatystyki

Myślę, że fragment to forma najlepiej oddająca ową rzeczywistość w ruchu, jaką przeżywamy i jaką sami stanowimy. Bardziej niż zarodek fragment to zabłąkana cząstka określająca się tylko wobec innych części: jest niczym, jeśli nie pozostaje z nimi w pewnej relacji.
Octavio Paz (Ryszard Kapuściński, Lapidaria IV–VI

Relacje z życia nie są uporządkowaną opowieścią od narodzin do śmierci. To raczej przypadkowo zebrane fragmenty.
William S. Burroughs (Ryszard Kapuściński, Lapidaria IV–VI)

Porządek, w jakim wiersz został wydrukowany, nie zawsze odpowiada temu, w jakim był pisany; nie ma to jednak znaczenia, bo każda formuła jest jedną z wielu ewentualnych kombinacji tych układów [...] każda jednostka musi być zdolna do odpowiedniego przyjęcia poprzedniej (którą może być, oczywiście, którakolwiek z pozostałych) oraz do przekazania pałeczki następnej (patrz wyżej).
Julio Cortázar, Poezja kombinatoryczna

Moment istotny polega przecież na formie.
Immanuel Kant, Krytyka władzy sądzenia

Prawa autorskie

Wszystkie zamieszczone na „Musivum” teksty są oryginalną twórczością autorki i jako takie objęte są prawami autorskimi.
Nagłówek Zdjęcia.biz. Obsługiwane przez usługę Blogger.
Blogger template made by manvspixel with Paix Graphic logo