czwartek, 30 czerwca 2016, 23:13

Zgodnie z chronologią porządkuję części i rozdziały tworzące poszczególne pełne teksty, jednakże kolejność samych pełnych tekstów (o ile się da, także ich części, a nawet rozdziałów) nie jest sztywna, ekskursy zaś są (niemal) zupełnie swobodnymi tworami, można więc czytać wedle własnej woli. Układ proponowany przeze mnie jest (a przynajmniej powinien być) tylko jednym z możliwych (zwłaszcza że opiera się wyłącznie na kolejności publikacji), jeśli zatem „Musivum” zdoła się obronić również w innym porządku, tym lepiej.
Przy każdym zamieszczonym tekście dopisuję datę publikacji – jest ona jednocześnie linkiem prowadzącym do danego postu. W przypadku tekstów przeniesionych z poprzedniego adresu podaję datę publikacji na LiveJournalu. Ekskursy zamieszczam na osobnej podstronie, żeby tym bardziej uniezależnić je od tekstów głównych.




Priamel (28 marca 2010)

Bo to twój dobry kumpel (9 września 2010)

Od strony pierwszej do ostatniej
Rozdział I: Strony pierwsze (9 października 2010)
Rozdział II: Strony środkowe (29 grudnia 2011)
Rozdział III: Strony ostatnie ()

Kiedy zapominam, że widzę Innego (10 grudnia 2011)

W co się bawiły małe dziewczynki? (29 lutego 2012)

Włóczykij polski
Rozdział I: Czas Wielkiej Ucieczki (23 marca 2012)
Rozdział II: Na lądzie, w wodzie i w powietrzu (13 kwietnia 2012)
Rozdział III: Obrazki wiejskie, szkice miejskie (22 maja 2012)
Rozdział IV: Każdy kiedyś wraca do swojej Doliny (23 marca 2013)

Czwarte uderzenie (10 lutego 2013)

Patchworki pisarskie
Patchwork I:
Patchwork II:

Patchwork III: Betonowy demon gender. Agnieszka Wisłok-Karecka, feministyczny walec na patriarchalnych wybojach (17 sierpnia 2015)

Patchwork IV:

Patchwork V:
Patchwork VI:
Patchwork VII:
Patchwork VIII:
Patchwork IX:
Patchwork X:
Patchwork XI:
Patchwork XII:
Patchwork XIII:

Tylko na chwilę
Rozdział I: Złudzenia bez potwierdzenia (24 września 2015)
Rozdział II: Potwierdzenia bez złudzenia (4 listopada 2015)

Rzeczy trzecie
Rozdział I: Pierwsze, drugie, trzecie. I trzecie (30 stycznia 2016)
Rozdział II:
Rozdział III: 

Album rodzinny
Matki:

Ojcowie:
Mirek (13 marca 2016)

Brak komentarzy

Prześlij komentarz

Ostrzeżenia / zachęcenia

Teksty zawierają treści przeznaczone dla dorosłych, związane z seksualnością, rozgrzebywaniem psychiki postaci oraz obsesyjną bibliopatią.
Tematyka: psychologia; humanistyka od strony naukowej, uczelnianej i codziennej; płeć i seksualność; LGBT; relacje homoseksualne, biseksualne i heteroseksualne; gender, queer i feminizm; Szczecin; eksperymenty z formą; historia i teoria literatury; bibliopatia i księgozbiory; pisanie; książki istniejące i nieistniejące.

Inspiracje

Z postmodernistycznego punktu widzenia celem nie jest już integracja, synteza i całość. Uwaga skoncentrowana jest na drobinach.
Franklin R. Ankersmit, Historiografia i postmodernizm

Przyjemność to dostęp do wszystkich historii, wyznaczenie sobie – narratorce – takich warunków, które nie czekają na zatwierdzenie. Przyjemność pisania nie ma strażników i nie jest stanem raz na zawsze zdefiniowanym.
Inga Iwasiów, Gender dla średnio zaawansowanych

Pisanie o płci i seksualności to także bogaty projekt poznawczy.
Mieczysław Dąbrowski, Komparatystyka dyskursu. Dyskurs komparatystyki

Myślę, że fragment to forma najlepiej oddająca ową rzeczywistość w ruchu, jaką przeżywamy i jaką sami stanowimy. Bardziej niż zarodek fragment to zabłąkana cząstka określająca się tylko wobec innych części: jest niczym, jeśli nie pozostaje z nimi w pewnej relacji.
Octavio Paz (Ryszard Kapuściński, Lapidaria IV–VI

Relacje z życia nie są uporządkowaną opowieścią od narodzin do śmierci. To raczej przypadkowo zebrane fragmenty.
William S. Burroughs (Ryszard Kapuściński, Lapidaria IV–VI)

Porządek, w jakim wiersz został wydrukowany, nie zawsze odpowiada temu, w jakim był pisany; nie ma to jednak znaczenia, bo każda formuła jest jedną z wielu ewentualnych kombinacji tych układów [...] każda jednostka musi być zdolna do odpowiedniego przyjęcia poprzedniej (którą może być, oczywiście, którakolwiek z pozostałych) oraz do przekazania pałeczki następnej (patrz wyżej).
Julio Cortázar, Poezja kombinatoryczna

Moment istotny polega przecież na formie.
Immanuel Kant, Krytyka władzy sądzenia

Prawa autorskie

Wszystkie zamieszczone na „Musivum” teksty są oryginalną twórczością autorki i jako takie objęte są prawami autorskimi.
Nagłówek Zdjęcia.biz. Obsługiwane przez usługę Blogger.
Blogger template made by manvspixel with Paix Graphic logo